Slider

five simple vegan breakfast ideas

tisdag 10 september 2019

Veganism måste vara enkelt och billigt så att det blir mer tillgängligt för alla. Det är roligt att experimentera med olika smoothies med galna ingredienser man knappt kan uttala men det blir snabbt något många kan tycka att är överklass eller liksom svårt att greppa. Ni vet typ "antiinflammatorisk smoothie med gurkmeja och matcha och extremt hälsosam spirulina som marinerats i kallpressad ingefärajuice". Jag älskar sådana recept, jag medger!! Men de känns lite för mycket lyxvara för att man skall kunna göra veganism till något vardagligt. Vilket man nog skulle behöva. SÅ: fem enkla veganska frulle-idéer!

Veganism needs to be easy and affordable so that it would be more accessible for everyone. It is fun to experiment with different smoothies with crazy ingredients we can't even pronounce but it can also become something that is a bit privileged and hard to understand. You know something like "anti inflammatory smoothie with turmeric and matcha and extremely healthy spirulina powder that has been marinated in cold pressed ginger juice". I love those kind of recipes though, I have to admit that!! But it feels more like a luxury product than something you can do everyday. It makes veganism sound difficult and we don't need that. It needs to be more accessible for everyone. SO: five simple vegan breakfast ideas.



Havre"yoghurt" med färska bär från gården (funkar så klart lika bra med andra bär och t.ex. frysta sådana men tips tips är att plocka dem NU om du kan och frysa in för vintern) och cashewnötter samt en kopp riktigt gott kaffe med havremjölk.

Oat "yogurt" with fresh berries from the garden (frozen ones work as well but a tip is to pick your own berries NOW and freeze them for the winter if you can and want to) and cashew nuts and a cup of coffee with oat milk.


En otroligt stor favorit. Nämligen semlor (i Finland är en semla en fralla och en svensk semla kallas fastlagsbulle) med soltorkad tomat och lite av dess olja mosad på brödet i stället för smör, samt färska grönsaker på det. Extremt gott!!! Varning för stor kärlek här.

A big favorite. Sandwiches with mashed sun dried tomatos and their oil instead of butter and some fresh vegetables. Extremely delicious!!! Warning: huge love.


Snabb och enkel greja: havre"yoghurt" med banan och saltat jordnötssmör.

Quick little meal: oat "yogurt" with banana and salty peanut butter.



Mmmmm mannagröt alltså. Koka enligt anvisningarna på mannagrynspaketet men byt ut vanlig mjölk mot havre. Här använde jag bär, kanel och ingefära som smaksättning och min kille saftsoppa och kanel.

Mmmmm semolina porridge. Make it according to the instructions on the package but switch from cow milk to oat milk instead. Here I used berries, cinnamon and ginger for taste and my bf used blueberry soup and cinnamon.



Och det bästa som jag någonsin ätit som inte är 100% bara socker. Älskar ju socker men det här vinner eventuellt. Banan, saltigt jordnötssmör och hackad mörkchoklad (mjölkfri ofc). Herregud och jäkeln wow wooow vad gott. Det har blivit svårt att leva utan detta!

Har ni fler deliciösa smarriga finfinfenomenalfantastiska recept eller idéer? Vad äter ni till frulle som är veganskt? Berätta!

And maybe the best things I have ever eaten that isn't a 100% sugar. I love sugar as you know but this might just be the winner anyway. Banana, salty peanut butter and chopped dark chocolate (milk free ofc). Oh my god damn wow wooow that's good.

Do you have any other delicious yummy perfectperfectfantastic recipes or ideas? What do you guys eat for breakfast that is vegan? Tell me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Search This Blog

Använder Blogger.

Widget No.3

You can use this area to add any widget you want.

Social

Pages

BTemplates.com

Theme Designed By Hello Manhattan

Your copyright

Your own copyright